میثم شمس آرا

رشد فردی توسعه کسب و کار ذهن

میثم شمس آرا

رشد فردی توسعه کسب و کار ذهن

میثم شمس آرا

مربی رشد و توسعه فردی و کسب و کار
من اینجام و کمکت می کنم کسب و کار خودت را رونق بدی
عزت نفس و اعتماد بنفس خودت رو بالا ببری و خجالت نکشی
شاگرد استاد هدایت محمودی


تاثیر تبلیغات تصویری

بسیاری از شما از تاثیرات تبلیغات دیداری و تصویری مطلع هستید .

من در اینجا از دید علم انسان شناسی کمی راجب تاثیر ویدیو و تصویر برایتان میگویم.

از نظر ذهن انسان دیدن یک واقعه به طور حقیقی و یا مجازی هیچ تفاوتی در ایجاد احساسات در بدن ما ندارد.

اگر شما صحنه کشتن یک گوسفند را از نزدیک ببینید و یا این صحنه را از تلوزیون و در یک فیلم سینمایی ببینید سلولها و نرونهایی که در مغز شما شکل میگیرد به یک گونه است.

در نتیجه احساسی که در بدن شما شکل میگیرد هم به مانند هم است.

البته ممکن است سطح قدرت آن احساس در موقعی که از نزدیک صحنه را میبینید بیشتر باشد ولی تفاوتی در تشکیل سلولهای مغزی و واکنشهای انسان در مراتب دیگر و موقعیتهای مشابه ایجاد نمیشود.

در نتیجه اگر ما یک ویدیوی ترسناک را ببینیم همان سلولهایی در مغزمان ایجاد میشود که اگر آن صحنه برای خودمان به وجود بیاید.

پس اگر ما بخواهیم که کسی یا کسانی را به سمتی بکشانیم و احساساتی که خودمان میخواهیم را در آنها به وجود بیاوریم باید بتوانیم سلولهای مورد نیاز برای حرکت آن فرد را در مغزش ایجاد کنیم.

بهترین روش استفاده از تبلیغات مجازی میباشد.

دیدن تصاویر ویدیویی انسان را در موقعیت مشابه قرار میدهد و نیازی نیست که برای ساخت سلول مغزی دیگر مجبور باشیم فرد را در موقعیت واقعی قرار بدهیم.

این تکنیک باعث میشود که اگر به فرد بگوییم در روزهای آینده یا در فلان مکان قرار است اتفاقی برایش بیفتد , اگر از قبل سلول مورد نظر در ذهنش تشکیل شده باشد , آن احساس دوباره در وجودش شکل گرفته و واکنش مورد نظر ما را از خودش بروز بدهد.

البته قطعا همه افراد واکنش یکسانی به موضوعات مشابه نشان نمیدهند و این بستگی به برداشت فردی خود آنهاست ولی در اکثر مواقع این واکنشها به دلیل فرهنگ یکنواخت انسانهای یک جامعه یکجور هستند.

از این تکنیک برای یکدل و یکدست کردن یک جمع بزرگ هم میتوان به راحتی استفاده کرد.

با نشان دادن ویدیوهای یکنواخت میتوان سلولهای همانند هم را در ذهن افراد زیادی ایجاد کرد که این موضوع باعث بروز رفتارهای مشابه در افراد میشود.

 

 

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی