میثم شمس آرا

رشد فردی توسعه کسب و کار ذهن

میثم شمس آرا

رشد فردی توسعه کسب و کار ذهن

میثم شمس آرا

مربی رشد و توسعه فردی و کسب و کار
من اینجام و کمکت می کنم کسب و کار خودت را رونق بدی
عزت نفس و اعتماد بنفس خودت رو بالا ببری و خجالت نکشی
شاگرد استاد هدایت محمودی


چرا همدیگر رو قضاوت میکنیم

یکی از کارهای غلط و روتین افراد معمولی که قشر بزرگی از انسانها رو هم تشکیل میدهند قضاوت کردن دیگران است.

من در این مقاله دلایل متنوع این کار رو برای شما کمی شرح میدهم.

1_ حسادت

اولین دلیل قضاوت کردن دیگران وجود حس حسادت است. دلیل اصلی حسادت به دست اوردن چیزی است که ما دوست داریم توسط یک فرد دیگر است.

وقتی که وسیله فیزیکی یا احساس درونی که بدست اوردن آن بین دو نفر یا بیشتر انسانها مایع شادی و لذت باشد , و یک فرد یا عده خاصی آن را بدست بیاورند از طرف دیگران مورد حسادت قرار میگیرند.

این اتفاق باعث میشود که حس دشمنی و خشم دیگران نسبت به آن فرد بالا گرفته و از طرق مختلف برای از بین بردن لذت شادی در کسی که صاحب آن شده برایند.

در اینجا قضاوت کردن در الفاضی مثل دزد , کلاه بردار , آقا زاده و غیره بروز میکند و برچسبهای بسیار بدی را به فرد میزنند تا او را بدنام بکنند.

به خیال افراد معمولی این کار باعث میشود تا آن شخص صاحب مال دیگر به کار خود ادامه نمیدهد و در روزهای آینده آنها هستند که میتوانند به آن مال یا مقام دست پیدا بکنند و از لذت آن بهره مند شوند.

کسی که حسادت میکند خود را بر روی فرکانس بسیار بدی قرار میدهد و بر خلاف چیزی که فکر میکند , به جای جذب اتفاقات خوب دارد بیشترین میزان اتفاقات بد را به سمت خودش جذب میکند.

از آنجایی که ما انسانها محصول افکارمان هستیم و به هرچیزی که فکر بکنیم و بر روی آن باقی بمانیم , آن را وارد زندگی خودمان میکنیم , با بودن بر روی فرکانس حسادت و خشم بیشترین ضرر را به خودمان میزنیم و اصلا نمیتوانیم خوبی را وارد زندگی خودمان بکنیم.

چرا همدیگر رو قضاوت میکنیم

2- چشم و همچشمی

3-  تنبلی

4-اطلاعات غلط

5-عادت

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی